Fråga

Mattias Hallin cmhallin at algonet.se
Mon Nov 8 15:43:36 CET 1999

On Mon, 8 Nov 1999, Joachim Helenklaken wrote:

> Filmen din kamrat söker efter torde vara "Motor Mania" från
> 1950, på svenska kallad "Rattens Riddare".
> Jag har själv spelat in den när den gick på TV1
> för ett antal år sedan så SVT måste ha den i sitt arkiv.

Tack för hjälpen! Det låter som om det är denna film min kompis är på jakt
efter. Dessvärre misstänker jag att SVT är obenägna att dela med sig av
sin  kopia till kreti och pleti, varför jag alltså undrar om någon här på
listan vet huruvida Motor Mania/Rattens riddare skulle kunna tänkas finnas
i någon kommersiellt tillgänglig utgåva, t.ex. som köpvideo?!

Än en gång tack och kvack!

/Mattias
 koll. 1432

*** Mattias Hallin ** Brussels ** Belgium ** <cmhallin at algonet.se> ***
*             "Oh bury me thar! With my battered git-tar!            *
*************      A-screamin' my heart out fer yew!"    *************