Sv: Vet ni?

Anders Christian Sivebaek acsive at mail.mira.dk
Mon Nov 8 22:06:20 CET 1999

PEKKA
> Vet någon om man kan skicka in en önskan om en serie över nätet?
> Jag vill nämligen läsa "Jul i Pengalösa" för att den verkar vara
väldigt
> bra!
Kunne vi da ikke håbe på at den kom i årets guldbok? Inte fördi jeg
aner
hvad som er i den, men den er inte udgitt siden 1982...

Jeg ville också gerne selv have flere Barks-serier i AA, men hvad så
med
Guldbogen? I kjenner vel til 7-års-grænsen som bruges på serier
(undtaget
KA som brandmand) Om en serie kommer i wecko-bladet kan den inte komme
igjen för om sju år... Om de så utgiver en gammel goding (?) i bladet
kan den
inte läses af de som bara köper Guldboken för mange år efter...
Det skete med Vilse i anderne for et år siden... Den har kun været i
Bladet
(henholdsvis KA og AA) og i klassikerne (eller hvilken titel i nu
bruker om dem)

2005...

AC