Sv: Mer Barks? I Guldböker jo tak.

A. C. Sivebaek acsive at mail.mira.dk
Ons Nov 10 17:20:55 CET 1999

Jag vil egentligen gi Stefan ret i meget af det han siger. med
variationen af repriser, osv.
Jag vil t. eks. ocskå gerne se Jul i Pengeløse (omend det bliver min
precis 4. utgave...,
og det finns vist 4 danske nu).
Om der skal väre genoptryck kunne de (Köbenhamn) tage up gamle
Murry-serier som inte publicerts sedan sekstio-tallet... Og det finns
jo serier af många tecknare som vi aldrig har
set på skandinavisk... Min favorit blandt dem er Marco Rota, og det var
da osse gott at se
hans serie i sommer-udvidelserne... (Mon det blot er en dansk
forteelse? eller utvider I
också til 96 sidor 3 numre om sommeren?

Johan Bjorklund
> Det var också
>det sista decenniet som tidningen fortfarande var en ren serietidning
utan
> utfyllnad av diverse larv.
Jeg håppas inte larv betyrr hva jeg tror det kan betyde... netop nu,
som
artikelsiderne, de raktioneller sider, eller hva de hettet har blitt
bedre.
Någon må också ha klaget för der er enddå kildeangivelser på den nyeste

side, om frøer! Til to af de barks-serier som omhandler emnet.
Kildeangivelserne har ellers været en af de ting der manglede...
Pennevenner som var i det danske bladet og de ting som skulle tiltrække
pigerne
(Dyt-dyt, om musik) Tyckte jag självklart inte mycke om dengang... men
de
vidste du sider, som har värt med mellemrum siden omlägningen af AA i
1994 er
veldigt fina. Jag kann jo inte vite hur det så ut i Sverige... hvornår
utvitede ni?

> Sedan var det otroligt skönt att slippa Strobl
> som ju fyllde 70-talets KA:or med urtrista historier med Knase.
Der er jo så andre som elsker Strobl... (Inte jag, jeg kan blot kjenne
honnom igjen på stilen...)

Per-Erik
> Manusen var heller inget vidare, men trots detta repriseras
åttiotalsserierna som aldrig förr
I DK har vor AA ekstra (er Musse Pigg & Co.) blivit til 3/4 repris...
kun en serie pr.
nummer er så vidt jeg kan se ny. De andre er repriser af Vicar...
Om det er så i Sverige osse... den er virkelig gal. (men grunden er
tydelig, det
koster inget at finde repriser frem... det koster at lave nye serier!)

Sluttelig: Om vi virkelig vil ha mer barks, tyckar jeg at Egmont kunne
utgi
Guldböcker vå ganger om året... Men kanske inte allikevel?
dansk årstidssituation: Forår: Årgangsbok, Sommer: 3 udvitade
weckoblade
Efterår: Årgangsbok: Jul: en mase nyt!