Mer Barks?

Mats Forssblad froz at algonet.se
Fre Nov 12 22:54:47 CET 1999

Stefan Diös wrote:
> Jag tycker inte att
> Barks serier ska sluta att ges ut, men nu när de redan gått så många gånger
> i andra tidningar är det bättre att samla dem i särskilda utgåvor av typen
> Bästisalbum och Guldböcker. Bästisarna har ju slutat komma ut, frid över
> deas minne, men om Guldböckerna fortsätter kan man i dem få en stilig
> samling Barks som pryder sin plats i vilken bokhylla och läsfåtölj som helst.

Ja, om man inte är präglad till att vilja ha tidningar, som jag.
Guldböcker och liknande känns fel. Godbitarna känns nästan rätt.

Jag tror på en ständig, men inte överflödig, publicering av Barksserier
för kommande generationers skull.

Nu finns det så många bra nya tecknare och så många bra gamla
Disneyserier att dom kunde sluta publicera mindre bra serier.