Sv: Vem tecknar bäst?

Anders Christian Sivebaek acsive at mail.mira.dk
Mon Nov 22 22:16:08 CET 1999

JOHAN

> He he, jag menar inte att Ferioli är att föredra _framför_ Ferioli
> (skillnader i språk, tror jag), jag menar att Ferioli _tecknar_ bra
och
> använde ett svenskt uttryck "Fram för Ferioli", vilket betyder
ungefär "Heja
> Ferioli" eller "Lämna plats åt Ferioli".
Åh.. förlåt. jeg har tyvärr ingen svensk ordbog, så jeg kan kun de
uttryk jeg selv eller min ven Jacob har lært mig... Det kan säkert
också ofte ses på det jag skriver här...

> Har Bamse !!Stoppats!! i Danmark?
Ja, det er korrekt.
> Var han inte tillräckligt politiskt korrekt? :)
Kanske det... Nej, det er vist en af de mest søde lærerige (Bamses
skole) serier jeg kjenner... Problemet har nok været at barna
svigtet...

BROR:
Fantastiskt
Det er forresten förste gången jeg härer det uttryk her...
Ja, hans RLK er bättre end de frygtelige år i sen-60'erne hvor den var
under 1,0...

JOHAN
> Intressant. Jag gillar i och för sig också RLK:n i Rosas serier.
Däremot,
> när vi talar om proportioner, så tycker jag att hans ankor har
alldeles för
> stora huvuden, i förhållande till resten av kroppen.
> Dessutom har de för små rumpor.
Sjovt du skulla nämne det:-) Rosa syns vist självt precis det samma.
Isært om en bestemt serie, selvom jeg inte kommer på namnet lige nu.

AC