Dumheter och annat skoj

Kjell Crone kjell.crone at ifsab.se
Mon Nov 29 19:06:29 CET 1999

	[Kjell Crone]  Eftersom jag bor i Göteborg borde jag kunna svara på
dessa saker.
	Tyvärr kan jag inte svara 100%-igt säkert. Kan någon annan göra det
?
	Hur som helst,
	de flesta av dessa små lustigheter kommer från Chalmeristernas
nollningar.
	Chalmers är Gbg:s tekniska högskola, för den som inte vet detta.
	Nollning är ett slags uppdrag man måste utföra för att komma upp i
"ettan".
	En av sektionerna, minns inte vilken, har Kalle Anka som
"skyddshelgon".
	Nollningsuppdragen på denna sektion har ibland med KA att göra.
	Fantomen och Hacke Hackspett är symbol för andra sektioner.

> För en massa år sen så skulle någon ha satt en Kalle Anka-mask på Poseidon
> Götet.
	[Kjell Crone] Jag såg det inte själv, men det är säkerligen sant.
	Värre saker än så har hänt med Poseidon och andra statyer.

> Vägskyltarna skulla även ha bytts ut från Göteborg till Ankeborg.
	[Kjell Crone]  Detta är sant, eller rättare sagt,
	någon tryckte upp klisterlappar med bokstäverna "ANK"
	och satte dessa över bokstäverna "GÖT", om jag är riktigt
underrättad.

> Någon som vet mer om detta ?
	[Kjell Crone]  Nollningsuppdragen överskrider ibland gränsen till
det lagliga,
	men polisen verkar ha visst överseende med detta.
	Ett år bytte någon ut texten på dom automatiska
hastighetskontrollerna från
	"Du kör för fort" till "Heja, fortare kan du" (något i den stilen)
resp.
	"Du tänker på miljön" till "Når du inte ner till gaspedalen".

>  Eller är jag bara ett fall av "lättlurad fjant" ?
	[Kjell Crone]  Nejdå, ingen fara.