Howard the Duck (Harald Anka)

Fredrik Ekman ekman at lysator.liu.se
Sat Apr 29 00:26:54 CEST 2000

Under ett drygt år i slutet på 70-talet publicerades serien Harald Anka
(Howard the Duck i original) på svenska i Aftonbladet. Då jag just nu
håller på och sätter samman en webb-sida om denna serie så undrar jag om
den förekom i någon annan svensk dagstidning (eller, för den delen, om
någon råkar veta vilka amerikanska tidningar som förde den).

Jag ber om ursäkt för denna i någon mån oankistiska fråga, men det handlar
trots allt om en serieanka och dessutom finns en viss (om än vag) koppling
till Disney och Kalle Anka.

  /Fredrik