SV: In memorian: Carl Barks

Hobby-Importen (Jens Lindell) hobby.importen at swipnet.se
Fre Aug 25 16:54:25 CEST 2000

Det var så väntat och jag har aldrig varit någon idoldyrkare
då jag kunnat skilja på människor och deras skapelser.

Jag förstod först efter några minuter hur mycket hans kreationer
betytt för mig då jag efter några minuter kände mig mycket, mycket
sorgsen. Faktiskt lite förvånande och på sitt sätt glädjande att
en människa jag aldrig träffat gett mig så mycket utan att jag
har förstått det.

Jag ska åka ned till min seriesamling (jag har den fem mil hemifrån)
i helgen. Utöver att klippa en jäkla massa häck hos mina gamla föräldrar
ska jag ta fram guldböcker, jag-böcker, klassiker mm och sitta och läsa
och bli tolv år igen. Jag ska skratta, fnissa, fantisera, fundera och när
jag har gjort detta ska sörja med femåringens, tolvåringens,
tjugosjuåringens och på förtioåringens alla olika sätt.

För han fanns ju där, hela tiden...

Jens Lindell