SV: SV: WWW

aake forsmark aake.forsmark at swipnet.se
Fre Dec 8 08:47:20 CET 2000

> Det tror jag inte - ASP är väl något Windows-aktigt?
> --

Active Server Pages gjordes ursprungligen för microsofts
Internet Information Server. Det är ASP skriver dynamiskt
web-sidor, så att det är bara servern som behöver kunna
hantera ASP. Klienten kan sitta och köra Netscape på en
Linux-maskin. No problems. Det finns både Linux och Unix
vaianter som kan köra ASP. Sedan finns liknande grejer
som JSP som är en java-variant och PHP (Med reservation-
med att jag kan råka blanda ihop nån förkortning med nån
kvinnosjukdom här).

Men man måste fråga ISPn (Internet Service Providern) vad
dom kan köra på servern.

Åke Forsmark