SV: Kvack

Patrik Öbrink vsg982s at tninet.se
Mon Dec 18 21:15:33 CET 2000

Christian Medin:

"Serien "till Attack" av Don Rosa var inte så bra som jag hade trott. Den var naturligtvis inte dålig men jag gillar mycket bättre hans fortsättningsserier.
De är mycket mer spännande och roliga. Den här tog slut innan den hade börjat."

Ja, Don Rosa var bättre förr, Kalle Anka var bättre förr, allt var bättre förr...Skämt åsido. Det är bara att konstatera att även ankister har olika smak när det gäller serier. "Till Attack!" var väl inte en av Rosas bästa serier, men i jämförelse med t.ex. Kalevala och Tre Caballeros var den riktigt bra. Och rolig. Själv föredrar jag Rosas korta "slapstick-serier" framför de längre äventyrshistorierna och min personliga favorit är "Fönsterputsaren på von Anka-skrapan".

/Patrik