JUL

Kristoffer Björkström kbjorkstrom at hotmail.com
Tis Dec 26 07:20:07 CET 2000

Såg (som vanligt) på Kalle Anka på julafton. Om detta har jag några obetydliga frågor:
a. Den traditionella "filmsnutten" bestod i år av ett klipp ur Tigers Film. Är detta _årets_ Disneyfilm? Jag har alltid haft för mig att det var Dinosaurier....
b.Ur vilken film var det andra "snutten"? Alltså den med den tjocke gubben och laman som hängde ned från en bro!
c. Andra år, åtminstone enligt min uppfattning, har filmsnutten/snuttarna kommit före Piff&Puff, som således placerats sist i programmet. Varför inte i år?
d. När visades det första "Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul". Vilka kortfilmer ingick i den?

God Jul i efterskott
/Bo Bacon