SV: Den ständige Vicar? Och den stagnerande Rosa?

Per-Erik Malmström pekka.malmstrom at uppsala.mail.telia.com
Ons Feb 2 15:06:53 CET 2000

MAGNUS:
> Oops... Jag brukar väl vara ganska tyst på listan, men nu !!!
> Skulle Vicar vara dålig KA-Tecknare ?

Vicar var en mycket duktig tecknare, men han han aldrig varit särskilt bra
på att variera sig. Lite för stel och monoton, har jag alltid tyckt.
Dessutom känns det som om han nuförtiden klockar sig själv och försöker
teckna sina ankor så fort som möjligt. Om man ser tillbaka på det senaste
årets Vicar-skörd så hittar man slarv i mängder. Och Vicar är - i vanliga
fall - för bra för att teckna oproportionerliga ankor!

PATRIK:
Om Vicar slutar - och Don Rosas produktion för Egmont minskar - kommer
Egmont ha väldigt svårt att motivera 64 sidor i KA & C:o varje vecka, och
framför allt i längden upprätthålla tidningens

Vem har sagt att Rosa kommer att producera färre serier för Egmont? Jag vet
att flera av deras frilansar har fått nya uppdrag, och Rosa är tydligen
inget undantag.
	Om sanningen ska fram så tycker jag faktiskt att Rosas bästa serier är
hans slapstickstycken. Jag höll på att somna när jag läste hans senaste
äventyr. Fortsätter det så här så kommer jag att bojkotta Rosa och börjar
spela bridge i stället.

2000-hälsn
/PEkka