Re: SV: Den ständige Vicar?

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Ons Feb 2 17:28:28 CET 2000

>From: "Magnus Olsson" <masos at telia.com>
>Date: Wed, 2 Feb 2000 12:11:31 +0100

>Det finns INGEN som tecknar så perfekta ankor, inte ens Rosa gör det så bra
>som denne fantastiske Vicar. Skulle Du vilja vara så snäll och motivera
>varför hans serier är så dåliga ? Skulle vara oerhört intressant att
>höra...

Många av hans serier är till viss del slarvigt ritade, hans teckningsstil
utvecklas inte, vilket leder till att man snart tröttnar på exakt samma
stil, på något sätt tycker jag att hans teckningar är för stela och sterila
m.m. Kan du motivera varför de skulle vara så OTROLIGT bra? Visst, hans
serier är visserligen bättre ritade än de flesta 60- och 70-talsserierna,
men de kunde ändå vara mycket bättre! F.ö. anser jag att Rosas serier är
MYCKET bättre än Vicars!