Är Stål-Kalle en bra tidning???

Tommy Svensson 044352242 at telia.com
Sat Feb 26 18:54:59 CET 2000

Tjohejsan. Jag har alltid slukat disney-serier med stor aptit, både gammalt
som nytt, snyggt som fult, ja i stort sett allt (t.o.m lilla tråget). Jag
köper
nog det mesta som kommer ut även om pocketarna och tidningen Joakim
började tackla av för ca 10-15 år sedan. Men tidningen Stål-kalle behövde
jag
inte köpa många nummer av, för att förstå att det inte var något för mig.
Förvisso
ganska snyggt tecknad men inget disney-stuk precis.
         Kanske är jag bara kräsen och lite för konservativ i mitt
tänkande,
men det är lite för olikt Vicar, Murry, Barks m fl för att den rätta
känslan
ska infinna sig. Jag har inget emot Stål-Kalle som serie-idè. De serier som
fanns i pocketarna var ju bra (nr 32 är ju en toppen-pocket.)
          Vad tycker ni andra ankister? Kanske är Stål-Kalle ett trevligt
och uppfräschande koncept som kommer att bli en ny -ism (brrr...) inom
ankismen, eller är den bara en stor vass nagel i serietidningsögat.
          Jag vill inte på något sätt påstå att folk, som tycker att
Stål-Kalle är bra, har dålig smak. Tvärtom så är det bara bra att vi har
olika smak, (livet hade varit bra tråkigt annars) men det är ju alltid
roligt
att veta vad andra tycker.

MVH 2406.