Kvacket

Erik Palm erikpalm at hotmail.com
Fre Juni 9 23:24:42 CEST 2000

Olof Siverbo:

>... frågor till Ankismens Skarpaste Hjärnor! ("Vilka Disneykortfilmer är
>egentligen mest klassiska?")

Ja... har det varit nån omröstning om det eller så? Själv har jag sett en
väldans massa kortfilmer sedan späd ålder och samlat ihop ett nästan lika
stort antal på video, och jag har länge undrat om inte detta är ett lite
bortglömt område inom den svenska ankismen. För det finns så MÅNGA
intressanta kortfilmer utöver Steamboat Willie, The Band Concert och de
andra välkända att upptäcka och studera!

Några av mina favoriter är:
Mickey's Good Deed (1932)
Mickey's Fire Brigade (1935)
The Ugly Duckling (1939)