SV: Hrmpf...

Lars Petrus lars at netgate.net
Ons Juni 21 04:36:11 CEST 2000

At 18:36 +0200 5/16/00, starback at ling.uu.se wrote:

>Ett skäl är att det spelas krocket i flera Barks-serier, däremot finns
>det nog inte någon Disneyserie alls där det spelas Scrabble. Dessutom
>har det spelats krocket på Ankon flera gånger, eftersom jag och min
>bror Erik (känd kollusor och scrabblespelare) har sett till det.

Vilka Barks-serier spelas det Krocket i? Vilka av dem är bra?

Jag behöver få tag i dem som en överaskningspresent till några
seriösa krocketspelare jag känner. Helst innan måndag.

>Även boule har spelats på Ankon, vilket kanske gör det lite
>ankististiskt, men eftersom USA är ett boule-u-land är det knappast
>nåt som ankorna ägnar sig åt.

Jag spelade Boule i Berkeley bara för ett par veckor sen. Jag fick
stryk som fan av ett par amerikanskor. Sned bana.

Så Carl ska dö nu? Hinner han bli 100 år? Jag minns när han fyllde
80 och jag tänkte att nu lever han knappast länge till. Man kan nog
dra nån guruistisk lärdom ur det, lixom det faktum att hans egentliga
karriär inte började förrän vid 42 års ålder. Fast jag vet inte
riktigt vilken.

"No ninjas were harmed in the making of this signature"

Lars Petrus, San Francisco, California  -  lars at netgate.net
http://u1.netgate.net/~mette/lars/