Don Rosa-biblioteket.

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Sön Okt 1 23:09:56 CEST 2000

Bo Nilsson skrev:
> Apropå en del av detta tjusiga index:
> Finns det inga planer på ngn uppföljare till "Farbror Joakims liv", kanske
> ngn serie som "Guldöckerna" fast med Don Rosa i stället?
> /Bo

Well, för två år sedan sammanställde jag ett koncept för utgivning av Don Rosas samlade verk. Komplett och kronologiskt.
Med artiklar och skisser etc.
En motsvarighet till Carl Barks Library (Hardcoverversionen) fast i Guldboksformat.
Varje Don Rosa-älskares dröm. Men...det ligger väl och skräpar i nån låda hos någon på Egmont vid det här laget. (Minns inte ens själv vilka som fick mitt koncept...)

Men vill ni se Don Rosas samlade verk på svenska så är det väl bara att ligga på, för sjutton!
Ingenting är omöjligt! Glöm inte det.

Om nån av er sätter en sten i rullning så kanske...

/Joakim Gunnarsson.