Julstrul

Kjell Crone kjell.crone at ifsab.se
Mon Okt 2 18:55:24 CEST 2000

Per Starbäck :
> ... I så fall finns det dock två stycken 1987-or!
> Hur hanteras detta normalt i ankist- och anksamlarkretsar?
Inget har hittills svarat på detta och jag har heller inget bra svar.
Står det något om detta i Seriekatalogen ?
Det finns väl inget bra svar helt enkelt,
men här kommer i alla fall några dåliga förslag,
vilket är bättre än inga förslag alls (kanske).

1987a resp. 1987b.
19876 resp. 19877.
Strunta i årtalet på omslaget och numrera om 1960-1987 till 1959-1986.
Köpa upp alla exemplar ev den ena och dumpa dem i havet, så slipper vi
indexera den.

Jag har ett svagt minne av att det finns ett liknade problem med något
nummer av en italiensk titel, där 2 olika tidningar fick samma nummer. Men
jag kanske minns fel. Det kan ha varit något annat land. Det kan även vara
fulltständigt fel.

kjell