blandade frågor

Christian Medin christian.medin at swipnet.se
Mon Okt 9 17:18:53 CEST 2000

Hej! Jag har tre frågor som jag har gått och funderat på

1. Vilken skillnad är det mella Guld-Ivar Flinthjärta  och von Pluring?

2. Jag har en tavla hemma och jag undrar vem som har gjort den?
Motiv:
Kalle sitter i en röd fotölj och läser en serie med sig själv.
På Kalles högra sida står en lampa som är en modell av kalle.
På Kalles vänstra sida stor det en mugg som har Kajsa och  hjärtan som motiv.
I serien så fyller Kalle 50 år och han frågar farbror Joakim om en födelsadags present.
 Joakim blir då arg.
Skuggningen på tavlan är ganska lik Carl Barks sett att måla (tycker jag).

3. Jag ska praoa v. 47 och jag undrar om det är någon som vet någon arbetsplats i
Stockholm eller Uppsala med Disney anknytning.(Jag går i 9:an)