SV: blandade frågor

Kristoffer Björkström kbjorkstrom at hotmail.com
Tis Okt 10 14:40:12 CEST 2000

From: Christian Medin
Sent: Tuesday, October 10, 2000 1:18 AM

Hej! Jag har tre frågor som jag har gått och funderat på

>1. Vilken skillnad är det mella Guld-Ivar Flinthjärta och von Pluring?

Svar: Flinthjärta brukar ju ibland ta Björnligan till hjälp, medan Pluring (oftast) var lika mycket emot ligan som Joakim.

>2. Jag har en tavla hemma och jag undrar vem som har gjort den?
>Motiv:
Kalle sitter i en röd fotölj och läser en serie med sig själv. <
På Kalles högra sida står en lampa som är en modell av kalle. <
På Kalles vänstra sida stor det en mugg som har Kajsa och  hjärtan som motiv. <
I serien så fyller Kalle 50 år och han frågar farbror Joakim om en födelsadags present.<
 >Joakim blir då arg.
Skuggningen på tavlan är ganska lik Carl Barks sett att måla (tycker jag).<

>3. Jag ska praoa v. 47 och jag undrar om det är någon som vet någon arbetsplats i
Stockholm eller Uppsala med Disney anknytning.(Jag går i 9:an)