Re: Leve Diösismen

Anders Berglund anders.b-lund at telia.com
Tis Okt 10 23:59:27 CEST 2000

>Ett 774-faldigt leve för Diös!
>
>Föreslår att han hädanefter får epitetet "den legendariske översättaren",
>eftersom "den klassiske" kan anses upptaget, men framför allt för att han ger
>upphov till legender.
>
>Aldrig tidigare har ankistiskt kulturgods tolkats med sådan vän men fast hand.

Instämmer, instämmer, och instämmer. Mer är väl knappast att lägga till?

>Jag är hedrad över att få leva mitt i, eller låt oss för all del säga början
av,
>epoken Diös.
>
>/Uncle Wombat

Själv levd - till och från - i början av, mitt i, och till och med före epoken,
känner
jag mig lika hedrad. Må jag icke få anledning att säga att jag också levde i
slutet!

/A Berglund

PS. Till och med var jag med under den numer mytomspunna tid då Uncle
Wombat beträdde ankismens trottoarer som en vanlig mötesgeneral,
(K)vackpåhittare och allmän mediapajas.
Hörde jag en kandidat till 25-årsjubileumsgeneralskapet anmäla sig??