Min tro/åsikt om Ankeborg som stad

Jannika Löfstedt Jannika.Loefstedt at djingis.m.se
Tors Okt 19 19:43:43 CEST 2000

Alla ankister skulle väl hemskt gärna vilja bo i Ankeborg? Jag vill det
i varjefall. Ankeborg verkar vara en storstad med relativt hög
brottslighet, men ändå en snabbt utryckande polis- och brandkår. Där
verkar inte finnas några stora gråa bostadsområden, och villorna är
lyxiga med grön baksida. Många parker finns där också, och de verkar ha
stor betydelse för Ankeborgare, då de är stora och gröna med en ständigt
vakande städpatrull, fontäner brukar dock aldrig ses.

Bion var mycket använd av Kalle och Knattarna under 70 och 80 talet,
vilket bevisar att det är ett riktigt amerikanskt liv dem har. Och
invandringen måste vara stor eftersom det enbart fanns ankor när
Ankeborg grundades(iaf om man läser Joakim von Ankas liv av Don Rosa).
Europeisk Fotboll är också något nytt, med tanke på att USA inte började
spela fotboll förrens 1994, men nu verkar det nästan vara en
nationalsport för Ankeborgarna.

Folket verkar vara trevliga som australiensare, och säger säkert hej när
man går förbi.
Klimatet verkar vara varmt på sommaren och iskallt på vintern. Det finns
jobb för alla i Ankeborg, man kan bli vad man vill där.

Detta är mina, lite dåligt skrivna, åsikter. Det blev lite konstigt
p.g.a av att jag håller på med min Ankeborgshemsida.

Simon Berglind