Leve Diösismen

Lars Petrus lars at netgate.net
Ons Okt 25 09:40:27 CEST 2000

At 16:02 +0100 10/17/00, Stefan Diös wrote:
>Peter Nyrén (även Anders Berglund och Lars Petrus):
>

>som jag t.ex. brukar säga till Lars när han
>försöker genera mig: Uttalandet

>är ganska respektlöst mot alla dem som verkligen sliter och släpar för att
>skriva serierna från början. Jag författar inga serier, för sånt kan jag
>inte. Jag skriver svensk dialog. Det passar min talang bättre. Betydelsen
>av detta bör kanske inte underskattas, men inte överskattas heller. Ordning
>och reda.

Vi brukar inte komma längre än så här, så nu kommer nytt material:

Nej visst, det är inte så förtvivlat viktiga skriverier. Jag bara
påstår att dessa skriverier är de som kontinuerligt läses av flest
personer i Sverige. Med en upplaga på några hundra tusen i veckan,
och 2-3 personer som läser varje ex nosar vi på uppåt miljonen
läsare per vecka.

Jag har inte gjort nån stor forskarinsats i ämnet och det kan förstås
vara helt fel. Men om det är fel, vem *är* det då som läses mer?
Jag kommer inte på nån kandidat.

"The mind is like a parachute. It doesn't work unless it's open.
                                --- Frank Zappa

Lars Petrus, San Francisco, California  -  lars at netgate.net
http://u1.netgate.net/~mette/lars/