SV: Leve Diösismen

bror.hellman@partena.se bror.hellman at partena.se
Ons Okt 25 10:54:44 CEST 2000

> Jag har inte gjort nån stor forskarinsats i ämnet och det kan förstås
> vara helt fel. Men om det är fel, vem *är* det då som läses mer?
> Jag kommer inte på nån kandidat.

Tja... någon dagstidningsjournalist antar jag skulle komma upp i dessa
siffror.. men det är ju svårare att säga.. Alla som läser metro läser ju
inte nödvändigtvis varje enskild artikel eller seriestripp.

De *når* fler människor per vecka helt klart, men om de verkligen *läses*
mer än Hr Diös är väl tveksamt...   Hr Diös är ganska Unik i det att om man
läser Kalle Anka & C:o så läser man Diös... Jag vet faktiskt inte ens någon
annan av de vanliga vecko- eller dagstidningar som är på det viset...
Bara Grönköpings Veckoblad, men den har ju inte alls i närheten så många
läsare.. :-)  Bamse har inte samma skrivare i samma nummer.. hur är det med
tom och Jerry? är det en och samma översättare hela tiden?

Hmm... Kalle Anka & C:o.. Grönköpings  Veckoblad...
Högsvans Stefan Diös... F. Förrädaren G Westerdahl.

Tänker inte dra fler paralleller.. :-)

// Steamboat Willie