Spökplumpen

bror.hellman@partena.se bror.hellman at partena.se
Tors Okt 26 11:49:19 CEST 2000

Jag hade en liten konversation med Åke Forsmark:

Åke Forsmark> Ja, de där italienarna vet man ju hur de är...
ÅF> Visst var det så att i första avsnittet så var det
ÅF> Långben som var plumpen?

Steamboat Willie> Det var det inte.. men i första avsnittet
SW> (det var dagsstrippar, så det var ju inte riktigt första
SW> "avsnittet" kanske...) så slutar det ju med att Spökplumpen
SW> blir demaskerad.

ÅF> Right! Så var det ja! Men när Spökplumpen återkom
ÅF> i tidningen i den moderna tappningen så var det
ÅF> Långben, måste ha varit på sextitalet nån gång...
ÅF> eller hallucinerar jag?

Nu undrar jag... Vilket avsnitt kan _det_ ha varit som Åke
kommer ihåg?  Där långben uppträder som Spökplumpen?
.. eller hallucinerar han verkligen?

Mvh:

	Steamboat Willie