SV: Spökplumpen

aake forsmark aake.forsmark at swipnet.se
Tors Okt 26 16:05:11 CEST 2000

> Äntligen en fråga som jag kan svara på. Det är mycket riktigt WDS nr 21
> från februari-mars 1966. Tidningen heter "Spökplumpen" och serien heter
> "Spökplumpen träffar den mystiske Mr. X". Högdramatiska grejor.

Hah! Det var väl det jag visste! Gamle Åke har fortfarande
några hjärnceller i behåll (Jag håller visserligen på att
förbruka dem långsamt med Gorilla 7.6...)

När vi nu är inne på "jag minns en serie..." så var det en
historia den tidigare halvan av sextitalet där musse inte kunde
ta sej in i en gömd dal där det var en osynlig barriär, man kunde
bara ta sej igenom med "radioplan". Den serien har jag inte läst
sen jag var liten och jag skulle så gärna vilja få veta
vad den egentligen handlade om ...

(Å ena sidan var sextitalet en lågvattenperiod för KA men
samtidigt så var man liten och minns de bra historierna så
jädrans bra...) (Nån som har nr49/64 till salu? Jag blev
tvungen att ge den till en annan nostalgiker...)

Åke Forsmark
aake.forsmark at swipnet.se