Re: Spökplumpen

Germund Silvegren germund.silvegren at mbfys.lu.se
Tors Okt 26 17:17:13 CEST 2000

Serien där Långben tror att han var Spökplumppen var den första amerikanska
serien med Plumpen sedan Gottfredsons tidningsföljetong 1939. Den gick i
Walt Disney's Comics and Stories 284-287, 1964, och i Sverige i KA
25-28/65, repriserad i 16-19/83.

Jag har skrivit en historik över de amerikanska Spökplumpen-serierna till
min Paul Murry-websida som förhoppningsvis ska vara fullt presentabel om
några månader (jag har så himla mycket annat att göra).

http://www.mhk.lu.se/home/murry/murry/pb/pb.html

För den som är intresserad av Murry finns där redan en hel del annat kul
material också.
/germund