Re: SV: Spökplumpen

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Okt 26 19:21:41 CEST 2000

Tommy:

>Serien där Långben klär ut sig till Plumpen gick
>väl aldrig i WDS. Den gick väl i KA&Co 25-28/65
>och i repris på 80-talet nån gång. Den hette Spökplumpens
>återkomst och är ruskigt bra.

Det säger Germund också så då kan det omöjligen vara fel. Nå, jag ska inte
avslöja för mycket om handlingen för den som inte har läst serien, men jag
har fortfarande WDS 21 från 1966 framför mig och där förekommer Långben som
Plumpen på ett sätt som utan vidare får mig att tro att det var den som Åke
och Kjell avsåg.

Finns det alltså inte bara två Plumpar i serien, utan också två serier med
Långben som Plumpen? Mystiken tätnar. Typiskt Spökplumpen att förvilla oss
med sina illusoriska dimridåer på det här viset... Var är Musse Pigg när
man behöver honom?