SV: Spökplumpen

aake forsmark aake.forsmark at swipnet.se
Fre Okt 27 09:03:15 CEST 2000

> Serien där Långben tror att han var Spökplumppen var den första
> amerikanska
> serien med Plumpen sedan Gottfredsons tidningsföljetong 1939. Den gick i
> Walt Disney's Comics and Stories 284-287, 1964, och i Sverige i KA
> 25-28/65, repriserad i 16-19/83.

Tack, du har räddat min heder som gagghök. Det var som jag minns
det.

> Jag har skrivit en historik över de amerikanska Spökplumpen-serierna till
> min Paul Murry-websida som förhoppningsvis ska vara fullt presentabel om
> några månader (jag har så himla mycket annat att göra).

http://www.mhk.lu.se/home/murry/murry/pb/pb.html

För den som är intresserad av Murry finns där redan en hel del annat kul
material också.
/germund

Heder åt dej igen! Murry har en enastående position när det
gäller serier jag minns som barn, endast överträffad av Barks.

Åke Forsmark