Kalle Anka och guldskatten

Kjell Crone kjell.crone at ifsab.se
Sön Aug 5 16:37:20 CEST 2001

Erik Palm :

Olof Siverbo :
>Guldskatten, ja! Den tycker jag om!

Jag gillar den också.
Fast jag blev precis som Erik väldigt förvirrad när jag läste den som liten.

Olof :
>Det finns en liknande serie som också publicerades i
>WDS i mitten av 60-talet och som handlar om Münchhausen,
>men den är inte lika bra.

Just det, WDS 17/65, den är ganska kul den också, tycker jag.
Det finns ytterligare en märklig WDS,
nämligen WDS 2/62 - KA som lejonjägare.
Den är inte speciellt bra, men märklig ...

Olof :
>det finns ytterligare ett antal parodier
>Vore kul om Egmont samlade ihop dem i en tjock bok ...

Ja, det håller jag med om,
det vore trevligt om Egmond kunde göra något i stil med
"Äntligen tillbaka" med olika udda historier.
Där skulle man kunna publicera gamla "Silly Symphony"-historier, italienska
klassiker, gamla Musse-äventyr av Gottfredson och annat som inte passar i de
ordinarie publikationerna.

kjell