SV: Zeke på holländska - igen!

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Ons Dec 19 17:46:17 CET 2001

Patrik skrev:
>En fråga till Stefan Diös bara: Finns namnet "Hezekiel" (eller motsvarande) med i >originaldialogen eller är det en ren "diösism"?

Nu heter jag knappast Diös, men jag tar mig friheten att svara ändå. :-)
Vidarebefordrade ditt inlägg på listan till David Gerstein på Egmont i Köpenhamn
och han svarade såhär ang. Zekes namn:

the story (from which he worked). I myself got it from WDC&S 71. It's Zeke's
full name, according to his mom (Grandma Wolf).
I figured that since it's a Biblical name, Grandma would use it when
pleading with Zeke to stay at a Christmas celebration. :-)>>>

Kul att du gillar Vargserierna förresten.
Själv så hoppas jag att vi får se fler av Matenas vargar från 70-talet.
Eller varför inte Turners gamla vargar från 50-talet. Det är grejer det!

Hälsar

/Joakim, som under julen glatt ska frossa i sådant som stackars Zeke bara kan drömma om. Fast en och annan brun böna kommer säkert också slinka ner...