Ursäkt till Göteborgs ankister

Anders Gronlund skrab at yahoo.com
Mon Feb 5 16:16:58 CET 2001

Enligt senaste numret av NAFS(k)uriren har jag sagt
att Göteborgare pratar fult. Detta måste vara under
ett mycket svagt ögonblick för ganska många år sedan.
Jag ber i så fall om ursäkt för detta.

Vidare hävdar skvallerspalten att jag skulle vara en
Urgöteborgare, trots ovanstående uttalande och det
faktum att jag har bott på många andra ställen än
Göteborg. Om jag nu av någon anledning skulle ha varit
Urgöteborgare så har denna epitet i så fall fråntagits
mig för länge sedan pga ovanstående uttalande. Detta
enligt den oskrivna lag om vem som kan anses vara
Urgöteborgare.

Härmed torde vara bevisat att något måste ha varit
felaktigt i senaste skvallerspalten.

Anders Grönlund