Ett par 50-talare (Re: SV: SV: Maträtt )

Anders Engwall Anders.Engwall at uab.ericsson.se
Tors Feb 8 07:50:28 CET 2001

Jag ska be att få tillrättavisa mig själv.

Jag dristade mig nämligen dumt nog till att tvivla på att
"Isfiske" i 2/1976 skulle vara samma serie som "Istaxi" i
3/1957 och 8/1998. Det *är* samma serie! Den serie som
inte är samma serie, och som var den jag eg. tänkte på,
är "Isbåt till Bäverön" (11/1956, 3/1987).

Med tanke på att det alltså finns (minst) två serier med
ett slags isfarkost, framstår de Forsmarkska äventyren
som om möjligt ännu mer ankistiska.