"Buck" von Anka?

Anders Christian Sivebaek acsive at yahoo.com
Sön Feb 11 21:15:15 CET 2001

--- Johnny_Rönnberg <08-7402403 at telia.com> skrev: >
> det var ett tag sen jag läste boken, men var det
> inte så att Joakim inte ville bli igenkänd?
Jeg tror inte du har ret,, men jeg kan tage fejl.
Jeg tror han sagde Buck fordi Joakim eller $crooge
kanske ville være et konstigt navn som kunne være
svært atudtale for disse amerikanske cowboys.
Tilfældigvis har navnet Joakim, som han kun hedder i
vore to lande noget at gøre med det tykse
Joachimstaler, en mynt, altså i stil med en dollar, en
buck. Så tænker jeg på om det kun er i de to
skandinaviske udgavaer han hedder det? Om det også er
i Norge og Amerika? Hvem har disse udgaver?

AC

=====
Anders Christian Sivebaek
acsive at yahoo.com