Kent Virulent

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Fre Feb 16 02:33:30 CET 2001

Jens Magnificens skrev:

> [...]

Nej, tvärtom. Man blir scrabblare av att vara "sån".

Detta borde jag ha sagt något om när det var mer aktuellt, men jag
hinner/orkar ju aldrig göra det jag ska. Nåväl, om vi ska försöka vara
allvarliga (varför vi nu skulle vara det) så var jag mycket nöjd med Jens
artikel i Bild & Bubbla om Disneyserier i dagens Sverige... dels att ämnet
tas upp över huvud taget och dels att artikeln var så insatt, omfattande
och belysande. Möjligen var det någon liten detalj i historieskrivningen
som jag hade nån synpunkt på, men det har jag glömt nu så det kan inte ha
varit något viktigt.

Och det där med kloningen visade jag stolt upp för mina vänner och
förklarade ivrigt att det absolut måste vara en komplimang. Vet inte om de
svalde det... de känner mig alltför väl...

>PS men va´ f.n betyder Abiturient och Intransigent?

Men alltså, öh, hörru, vad är du för en skribent? Jag brydde mig ju inte
ens om de RIKTIGT roliga orden... såna som suckulent, konkrement, remanent,
opalescent, abradent, somnolent, penitent, konossement, impediment,
opulent, integument... det där sista har jag ingen aning om vad det är. Som
additament kan vi ta nåt sånt excellent som "kobent"... nej, det kanske
inte rimmar, förresten.

F.n är "abiturient" en elev i sista klassen och "intransigent" betyder
visst "omedgörlig". Jag slog upp det för säkerhets skull och fann då en
lite annan betydelse än den jag hade tänkt mig. Ja, jag hade väl inte tänkt
så mycket, kanske, då.

Diös Skrofulös