SV: Kent Virulent

Hobby-Importen (Jens Lindell) hobby.importen at swipnet.se
Sat Feb 17 17:28:03 CET 2001

----------
> [...]
>Ämne: Re: Kent Virulent
>Datum: fre 16 feb 2001 02.33

>Detta borde jag ha sagt något om när det var mer aktuellt, men jag
>hinner/orkar ju aldrig göra det jag ska. Nåväl, om vi ska försöka vara
>allvarliga (varför vi nu skulle vara det) så var jag mycket nöjd med Jens
>artikel i Bild & Bubbla om Disneyserier i dagens Sverige... dels att ämnet
>tas upp över huvud taget och dels att artikeln var så insatt, omfattande
>och belysande. Möjligen var det någon liten detalj i historieskrivningen
>som jag hade nån synpunkt på, men det har jag glömt nu så det kan inte ha

Tack, jag känner mig lika mallig som Klasse Häst när han har gjort något
rätt!!. Ämnet är svårt, särskilt på begränsat utrymme (å andra sidan, hade
jag fått mera plats hade mina kunskapsluckor märkts mera...).
Tyvärr så blir det lite "snuttifierat", t ex sjuttiotalet anser jag som en
"ankparentes" men jag antar att det kanske funnits orsak till lite mera
nyanseringar, så hemskt var inte årtiondet!

>Och det där med kloningen visade jag stolt upp för mina vänner och
>förklarade ivrigt att det absolut måste vara en komplimang. Vet inte om de
>svalde det... de känner mig alltför väl...

Det var en komplimang, vill minnas att du var orsak till farbror Joakims
"slyna" vilket är en källa till glädje när depressionen lurar om hörnet,
sånt ger guldstjärna i min bok!

Jag skulle tycka det hade varit underbart att få Marvel-världen "Diösierad"
med namnöversättningar. Vad skulle du inte kunna göra med Spiderman, Peter
Parker, Fantastiska Fyran, Magneto, Hulk, Ben Grimm, Electro och allt vad
hjältar och hemliga identiteter som finnes med fåniga osvenskklingande namn!
Jag (glädje)ryser av bara tanken...

>Diös Skrofulös

mvh

Jens