Eliot

H. O. Thulin thulin77 at hotmail.com
Mon Jan 15 10:48:05 CET 2001

Kära ankister!

Har hemma ett ex av Marc Eliots bok om Walt Disney - för säkerhets skull på
tyska... Har dessutom länge tänkt börja läsa densamma. Vill i detta
sammanhang minnas att det ibland framförts synpunkter och kritik mot Eliot
på listan, men minns förstås inte vad och i vilket sammanhang.

Om någon kännare har lust att upplysa mig lite vore jag tacksam. "Det är
alltid bättre att, full av förutfattade meningar, läsa en ny bok än att gå
tusen mil i sin brors skor och sedan lära honom fiska", som kineserna säger.

(Har dessutom Die Ducks av Grobian Gans hemma. En absolut höjdare för alla
som bemästrar det germanska tungomålet. Skulle kunna tänka mig att skicka
kopior till ev intresserade. Finns det förresten någon som har Gisles
Ankismen att sälja eller som kan avvara en kopia? (Vet att det inte är
lagligt, men bokenhar väl inte gått att få tag på på mycket länge.))

påstår