Barks-bok

Martin Berglund delamothe at swipnet.se
Sat Jan 20 14:18:57 CET 2001

Joakim Gunnarsson skrev:

 >Dessutom kommer det ett ordentligt album som är både stort och tungt
med >de allra bästa Barksserierna. + lite oljemålningar, originalomslag å
sånt.
 >Planen är att få ut det till 100 års dagen, eller däromkring.

Vilket får mig att fundera om det kommit ut något på sista tiden med
samlingar av Barks-målningar? Jag känner till några enstaka lyxutgåvor, men
vore det inte dags med en *rejäl* Barks-olje-bok? Eller har jag missat
något grundläggande verk som är lätt att få tag på?

/Martin Berglund