Berömda sångare

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Fre Mars 16 11:27:13 CET 2001

Jag har fått en förfrågan som säkert de kunniga läsarna av denna lista kan
hjälpa till med utan problem. Det gäller en bifigur som förekom i någon
Kalle Anka-serie för länge sedan, kanske på 50-talet, nämligen en sångare
med namnet "Tussi Böling" eller något i den stilen.

Jag har, vad jag vet, själv inte det namnet i huvudet, men kanske i det mer
okända och outforskade bakhuvudet. För jag har vid två tillfällen använt
ett liknande namn i modernare serier: Tussi Böckling, som enligt mina
register har omnämnts i KA 30/98 och 4/00. Antingen har jag tänkt på nästan
samma sätt som Axel Norbeck eller P.A. Westrin helt oberoende av dem, eller
också har jag någon gång läst om Tussi Böling och så har det ploppat fram
när jag behövde använda ett eget sångarnamn.

Och nu gällde det alltså den äldre versionen. Någon som kan tala om i
vilken serie Tussi Böling finns och göra någon gammal nostalgiker glad?