SV: E-postprogram

Patrik Öbrink vsg982s at tninet.se
Tors May 3 10:59:23 CEST 2001

Anders Karlsson:

> Funderar på att byta namn till Bartolomeus, för att slippa att
> ständigt bli förväxlad med alla andra Andersar och Karlssöner! :)

Eller varför inte Horatius Krakberg, för att få en ankistisk anknytning. Annars kan det vara en god idé att latinisera namnet. Det finns några svenskar som gjort det och fått det godkänt av ansvarig myndighet, vilket inte är så lätt alla gånger.

På tal om namn så tycks det finnas en tyska vid namn Ingrid von Anka. Det var en god vän till mig (ej ännu medlem i NAFS(k)) som tittade på den tyska filmen Das Boot häromveckan och såg att filmens produktionssekreterare (eller något sådant) hette Ingrid von Anka. Är det någon som känner till något om denna dam med detta ankistiska namn?

/Patrik (som inte riskerar att förväxlas med andra personer med samma för- och efternamn).