Ankism digest, Vol 1 #432 - 5 msgs

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Nov 1 13:59:32 CET 2001

Bror:

>Jo.. det stämmer.. Calisota och därmed Ankeborg -
>ligger på amerikanska västkusten, ett stenkast från Kanada,
>inte långt från ostkusten, alldeles nere vid mexikanska gränsen,
>gränsande till Kalifornien, precis bredvid Minnesota inte långt
>från Jönkäping, någonstans mellan Malmö och Köpenhamn.

Detta är den otvetydigt bästa förklaringen man kan få. Tack, du gamle
Ångbåts-Ville!

Jag vill betona att det i svenska Kalle Anka-serier inte alls anses som ett
självklart faktum att Ankeborg måste ligga i Amerika. Det ska man vara
försiktig med att påstå. Möjligtvis ligger Duckburg där, men det är en helt
annan sak.

Däremot kan Ankeborg ligga i Calisota, om man nu måste vara petig. Och det
ligger väldigt långt bort ifrån Långtbortistan.