SV: Joakim G

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Sat Nov 3 21:39:18 CET 2001

Någon undrade:
> Nyfiken pÕ vad Joakim Gunnarsson jobbar med eftersom han har sÕdan koll pÕ vad
> som hõnder...

Jo, det ska man väl kunna svara på...
Började jobba som frilans för tidningen Bamse 1991. Först som författare men sedan även som tecknare. Flyttade för lite mer än tre år sedan ner till Malmö och jobbar numera deltid på tidningens redaktion. Den redaktionen är lokaliserad i samma byggnad som Kalle Anka & C:os. Där sätts även alla andra svenska Disneypublikationer samman. Jobbade med tidningen Stål-Kalle tills nu i höst och har varit inblandad i bla. "Disneys julafton", "Carl Barks bästa", "Musse Pigg 70år" etc. etc.
Mycket av min tid lägger jag också på min och Emma Billbäcks serie "Emma och Sara" som publiceras i tjejtidningen Julia med en sida per nummer.

Något kortfattad summering, men jag hoppas det räcker som svar?

Om man sedan är nyfiken på hur jag ser ut också så kan man bänka sig framför Söndagsöppet söndagen den 11/11. Allra först i programmet kommer ett fyra minuter långt inslag från Bamseredaktionen. Bryr man sig inte om hur jag ser ut så kan man kanske tycka att det är kul att se hur det ser ut inne på Egmont i Malmö i alla fall...

/Joakim.