Joakim G

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Nov 6 03:43:06 CET 2001

> framför Söndagsöppet söndagen den 11/11.

Och den som inte får nog av Gunnarsson-diggande denna söndag (och vem kan
väl få nog av det) kan dessutom ta plats i Malmö Stadsbibliotek klockan
1400 sagda dag. Då berättar koll. Gunnarsson nämligen ännu mer om sitt och
andras jobb med att göra Bamse-serier. Offentligt!!!

Detta ingår förstås i den temavecka som Jakob Hallin redan har tipsat
listan om och som vi kan läsa mera om via den länk han medsände:

http://www.serieframjandet.com/temavecka/index.html

Det bjuds många fina programpunkter om olika slags serier, men mest
ankistiskt intresse blir det på lördag 10/11 kl 1330. (Enligt SeF:s länk
ovan. Tidpunkten tycks vara flyttad sedan programmet utsändes via post.) Då
föreläser Stefan Printz-Påhlson, som i ett par dussin år gjort ett hästjobb
i det tysta som manusredaktör och -författare på Egmont i Köpenhamn.
Rekommenderas varmt! SPP är ett tungt namn i de inre kretsarna och en
obegränsat viktig person för de europeiska Disneyseriernas moderna historia.

Mot Malmö, alltså! (Själv är jag redan där. Ha-ha.)