SV: Ankeborg

Michael Schartau michael.schartau at swipnet.se
Tors Nov 8 09:39:00 CET 2001

> On Behalf Of Stefan Diös
> At 17:06 2001-11-07 +0100, you wrote:
> ...Nu för tiden är det nya vagnar i Stockholms tunnelbana och säkert
> helt nya
> nummerserier. Suck. Ingenting är som på 60- och 70-talet längre!
> S Diös
>
> Nä, inte nummerserier. Vagnarna har namn, t ex "Åke", "Åsa" etc. Men de
> flesta gamla finns nog kvar för nostalgiker...
> /Bo, 665

Ja 2264, en C2 levererad 1955, togs nog ur trafik 1978-1980 enligt http://welcome.to/tunnelbanan  och de nya vagnarna C20, är numrerade från 2001 och uppåt precis som de gamla från 40-50 talet men eftersom vagnarna är tredelade och längre och "bara" 150 st. så är inte 2246 återanvänt än (?).

De enda namn som jag kan hitta med någon Disneyanknytning är

2014 Ferdinand
2019 Klara
2053 Sickan

mvh