ovanlig

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Mon Nov 26 09:10:59 CET 2001

Fredrik N:

>Det var en ovanlig första serie i senaste Ka&Co. Kalle lyckades hela tiden
>(trots sabotage) och slutet var lyckat för Kalle. Det måste vara en väldigt
>unik serie med tanke på allt gick så bra för Kalle, eller?

Här avses uppenbarligen "Sjukt på zoo" av Janet Gilbert i KA 47/01.

Jag reagerade också. Så här antecknade jag när jag var färdig med serien:

Intressant. Man väntar hela tiden på den stora katastrofen som alltid
kommer när Kalle är expert på nånting, därför att han blir för kaxig. Men
det händer aldrig här. Kalle är en ofelbar hjälte från början till slut.
Sympatiskt på sitt sätt, men det känns annorlunda. Fast det hör ju till
charmen med Kalle Ankas karaktär att alla äventyr inte behöver sluta likadant.