Google och Kalle Anka

Per Starback starback at ling.uu.se
Tis Jan 8 16:19:18 CET 2002

Apropos Google och ankism: Ni inser väl vart första sidan man kommer
till om man söker på "Greger" i Google är? Det är klart att vi
förstår att han är den viktigaste Gregern i hela världen, men tänk
att Googles viktighetsalgoritm också fattar det!

/699

P.S. Söker man istället på t.ex. "Staffar" kan man bland annat få läsa

 »Nossebro - Främmestad IK 1 - 4 (efter staffar)."