Multisekventiell hyperserie

Magnus Bark (Farbror Skojskoj, en av de tjocka farbröderna) @ Magnus Bark (Farbror Skojskoj, en av de tjocka farbröderna) 3343 at lyskom.lysator.liu.se
Tis Jan 15 15:45:03 CET 2002

Magnus Bark (Farbror Skojskoj, en av de tjocka farbröderna) har skickat vidare det här inlägget till dig.

7810495 2002-01-15 15:39 /40 lines/ Magnus Bark (Farbror Skojskoj, en av de tjocka farbröderna)
Comment to 7809969
Subject: Re: Multisekventiell hyperserie

> Jag är ganska säker på att båda serierna finns med i KAP nånstans mellan
> nr 90 - 115. Jag har tyvärr inte heller tillgång till samlingen för
> kontroll. Den är med Kalle, Joakim och Knase som  letar efter en skatt i
> ett sjunket skepp.

Nu måste jag inflika lite mer flummighet: Jag är nästan säker på att
jag har läst ett liknande äventyr, publicerat i en norsk disneytidning
någon gång mellan 1981 och 1984.

Fast det var vad jag minns upplagt på ett annat sätt; under seriens
gång (jag tror att fotbollsspelande kan ha varit med i handlingen)
fanns det små symboler och olika alternativ vad man själv skulle
berätta vad man skulle gjort i den situationen som ankorna var i. I
slutet av serien skulle man räkna ihop sina symboler och få fram
vilken personlighetstyp man var.

Med alla reservationer, jag var mellan 8 och 11 år när jag läste
serien, och kan inte minnas att jag sett tidningen därefter.

--
Magnus Bark
koll 2651
bark at bofh.se

(7810495) /Magnus Bark (Farbror Skojskoj, en av de tjocka farbröderna)/

Previous text: