Re: Kvacket-rättelse

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Nov 14 15:23:00 CET 2002

Johan Rhen:

>Och i ärlighetens namn, är inte de tidiga svartvita mussefilmerna ganska
>tråkiga? Jag ser dem gärna utifrån den filmhistoria de representerar, men
>som underhållning betraktat är de klart passé. (1940- och 50-talens
>kortfilmer är en helt annan sak, de tål att ses många gånger än.)

Hi-hi... den här diskussionen hade jag inte tänkt lägga mig i, eftersom den
inte handlar om nånting som jag vet särskilt mycket om...

...men precis som Johan tycker jag också! Att se en hel skiva med
dussintals svartvita Mussar i rad skulle jag nog inte orka särskilt länge.

Denna åsikt ska tas med två nypor salt, varav den ena är det nyss påpekade
faktum att jag är långt ifrån expert på ämnet, och den andra är det
möjligen självklara faktum att jag inte var ung på 1930-talet.