ankeborg - olöst mysteriesky

Theresa Wiegert theresaw at oso.chalmers.se
Fre Okt 4 12:14:35 CEST 2002

> Skulle det inte lyckas, får vi trösta oss med följande insikt: Till syvende
> och sist hör det till poängen med den ankistiska forskningen att den inte
> SKA gå ihop på alla punkter. Ankeborg ska vara en delvis gripbar men delvis
> olöst mysteriesky som svävar över våra huvuden och fascinerar vår fantasi.
> Eller hur va?

För att vara modern: WORD! (har ni hört det uttrycket? skall tydligen vara
nån form av rejält medhåll. Tycker faktiskt det är riktigt uttrycksfullt!)

Därför blir jag lite gnällig ibland när alltid ska studeras in i minsta
detalj (på den internationella listan ofta). Jag *vill* att det ska vara
lite bisarrt, svårgripbart, 'flummigt', an(k)akronistiskt  osv. Annars
försvinner känslan med alltsammans!
Precis som jag tycker att det skulle förändra känslan om det blev morbror
ist f farbror. gårinte. bastu.

KVACKETI!

/Theresa