SV: Fel!Fel!Fel!

Johan Viklund johan.viklund.0705 at student.uu.se
Tors Sep 19 20:13:41 CEST 2002

Det här måste ha sitt ursprung i att vi i Sverige översatt 'uncle' med
farbror. Om den analogin följs så borde Hortensia vara knattarnas
farfar(?!). Detta under förutsättning att Joakim är Kalles farbror och
att Kalle är knattarnas farbror.
Det enklaste sättet att lösa detta på vore ju om Joakim hade en bror som
gifte sig med Joakims syster Hortensia, men det tycker jag är alladeles
för drastiskt, dessutom har Joakim ingen bror.

/Johan